St1 Mastercardien toiminta on loppunut 1.11.2023

St1 Way -sovelluksesta poistetaan St1 Mastercardin tiedot

St1 Way -mobiilisovelluksesta poistetaan toukokuun 2024 alussa St1 Mastercardin tiedot. Näet jatkossa luottotilisi saldon laskulta, lähettämällä viestin osoitteessa www.intrum.fi/maksuvalvonta tai kysymällä Intrumin asiakaspalvelusta puh. +358 9 2291 1790 (aukioloajat ma-pe 9.00-20.00, la 9.00-16.00).

Kuinka voimme auttaa?

St1 Mastercardin viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023

St1 Mastercard -kortit on päätetty lopettaa. Korttien viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023. Olemme koostaneet lisätietoja tuotteen loppumiseen liittyen usein kysytyt kysymykset -osioon.

Lataa hinnasto

Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, mikäli hinnastosta ei löydy etsimääsi tietoa.

St1 Finance Oy Maksupalvelujen käyttöehdot 24.8.2020 alkaen

St1 Finance Oy Maksupalvelujen käyttöehdot

Usein kysytyt kysymykset

Laskut ja luotto

Miten laskutuksen siirtyminen Intrumille vaikuttaa laskuihini? 

Asiakkaat, joilla on vielä laskutettavaa saldoa St1 Mastercard-luottotilillä 1.5.2024, siirtyvät toukokuun 2024 alussa Intrumin asiakkaiksi. Intrum hoitaa St1 Financen puolesta loppuvelan laskutuksen nykyisillä ehdoilla. Tämä tarkoittaa sitä, että laskun lähettäjäksi vaihtuu kesäkuusta 2024 alkaen Intrum. Sinun ei asiakkaana tarvitse tehdä tähän liittyen mitään.

Mikä on St1 Mastercardin luoton korko?

St1 Maksutiliin liitetyn tililuoton todellinen vuosikorko ja maksettava kokonaismäärä lasketaan olettaen, että luottomäärä on 1 500 euroa, luottoaika on yksi vuosi ja luotto on nostettu kerralla kokonaan, luoton korko sekä maksut ja palkkiot pysyvät samana koko luottoajan ja luotto maksetaan takaisin 12 saman suuruisena eränä kuukauden välein. 

Käytettäessä tililuottoa St1 Mastercardilla luoton korko on 3 kk euribor + 12 % ja tilinhoitopalkkio 3,0 €/kk. Todellinen vuosikorko on 22,10 % ja maksettava kokonaismäärä on 1 668,63 €, korot ja kulut yhteensä 168,63 € (euribor 3/2024) edellä mainituilla oletuksilla. Asiakkaan käyttäessä St1 Mastercard -tililuottoa St1/Shell-asemilla vähintään kerran laskutuskauden aikana tilinhoitomaksua ei veloiteta. Tällöin todellinen vuosikorko on 17,15 % ja maksettava kokonaismäärä on 1 632,63 €, korot ja kulut yhteensä 132,63 € (euribor 3/2024).

Miten voin saada laskuni?

Voit aktivoida e-laskun oman verkkopankkisi kautta. Löydät St1 Mastercardin e-laskutilauslomakkeen nimellä St1 Finance Oy. Tilausta varten tarvitset St1 Mastercard -laskultasi löytyvän luottotilisi viitenumeron.

Voit saada laskun PDF:nä sähköpostiisi tai e-laskuna verkkopankkiisi.

Laskutuskausi on kalenterikuukausi.

Miksi en ole saanut St1 Mastercard -laskuani?

St1 Mastercard -lasku lähetetään St1 Way -sovelluksen käyttöönoton yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Voit tarkastaa sähköpostiosoitteesi St1 Way -sovelluksesta kohdasta ”Omat tiedot”. Mikäli sähköpostiosoitteesi on sovelluksessa oikein, mutta et ole saanut laskua, niin tarkistathan vielä, löytyykö laskun sisältävä sähköposti sähköpostisi roskaposti-kansiosta. Jos lasku ei ole roskaposti-kansiossa tai sovelluksen käyttöönottovaiheessa antamasi sähköpostiosoite on väärä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos kyseessä on toukokuussa 2024 tai aiemmin lähetetty lasku. Kesäkuun 2024 laskun lähettäjän on Intrum, eli olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun puuttuvan laskun osalta. Intrumin asiakaspalvelun puhelinnumero on +358 9 2291 1790 (ma-pe klo 8.00-20.00, la klo 9.00-16.00).

Mitä minun tulisi tehdä, jos olen vahingossa maksanut liikaa?

Jos olet maksanut liikaa ennen toukokuuta 2024, niin ota yhteyttä St1:n asiakaspalveluun liikasuorituksen palauttamista varten. Asiakaspalvelun puhelinnumero on 0800 131 031 (ma-pe klo 8-16, ppm/mpm). Teemme puhelun yhteydessä vahvan tunnistautumisen.

Jos olet tehnyt liikasuorituksen toukokuussa 2024 tai sen jälkeen, niin olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun +358 9 2291 1790 (mpm/pvm) ma-pe klo 8.00-20.00, la klo 9.00-16.00.

Tuotteen päättyminen

Miksi suljitte toimivan kortin?

St1 on tehnyt päätöksen luopua yksityisille kuluttajille suunnatuista fyysisistä maksukorttituotteista St1 Mastercardista ja Shell Card Privatesta. Keskitymme jatkossa entistä vahvemmin digitaalisten palveluidemme kehittämiseen.

Mihin mennessä minun tulee maksaa St1 Mastercard -korttini koko avoin saldo?

Voit päättää itse, haluatko maksaa käytetyn saldosi joko heti kokonaisuudessaan pois vai voimassa olevien ehtojen mukaisesti osissa. Kesäkuusta 2024 alkaen laskun lähettää St1 Financen puolesta Intrum.

Voinko käyttää St1 Way -mobiilisovellusta ilman St1 Mastercard -korttia?

Kyllä voit. Lisää St1 Wayhin jokin muu Visa- tai Mastercard-kortti, niin pääset hyödyntämään kätevästi kaikkia St1 Wayn tarjoamia toiminnallisuuksia.

Miten voin lisätä St1 Käteisalennuskortin St1 Way -sovellukseen?

St1 Käteisalennuskorttia ei voi tällä hetkellä linkittää St1 Way -sovellukseen.

Jos pohdit, kumpaa välinettä kannattaa käyttää missäkin tilanteessa, niin tässä on lyhyt muistilista. Näistä kahdesta vaihtoehdosta St1 Käteisalennuskortti on ainoa, jolla saa etuja myös HelmiSimpukoista. Toisaalta St1 Way -sovellus on kätevä autopesujen ostamiseen ja sillä saa aina 1 snt/litra alennusta tankkauksista. St1 Käteisalennuskortin tankkausalennus vaihtelee ajankohdittain ja asemittain, mutta on aina vähintään 0,5 snt/litra.

Yleiset kysymykset

Miten voin irtisanoa St1 Maksupalvelun ja St1 Tililuoton?

Voit irtisanoa St1 Maksupalvelun ja St1 Tililuoton soittamalla St1 Financen asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun puhelinnumero on 0800 131 031 (ma-pe klo 8-16, ppm/mpm). Teemme puhelun yhteydessä vahvan tunnistautumisen.

Turvallisuus

Miksi en voi asioida kanssanne sähköpostin välityksellä?

Turvallisuussyistä asiakastietoja esim. korttitietoja ei koskaan kysytä suoraan sähköpostin tai puhelimen välityksellä. Teemme vahvan tunnistautumisen lähettämällä aiemmin antamaasi sähköpostiosoitteeseen tunnistautumislinkin.

Mitä tarkoitetaan tietojen kalastelulla (phishing)?

Phishing eli tietojen kalastelu on yritys saada arkaluonteisia tietoja, kuten maksukortin numeroa, tunnuslukuja tai verkkopankkitunnuksia esimerkiksi huijausviestin muodossa. Muista, että maksulaitosvirkailijat, pankki, viranomaiset tai muutakaan tahot eivät koskaan kysy maksukorttisi numeroa tai tunnuslukuja sähköpostiste tai puhelimitse.

Asiakastili ja omat sivut

Mistä näen korttitapahtumani ja tilitiedot?

St1 Way -mobiilisovelluksesta poistuu St1 Mastercardiin liittyvät tiedot toukokuun 2024 alussa. Näet jatkossa tililuottosi tapahtumat ja tilin saldon laskutushetkellä viimeisimmältä laskultasi ja/tai kysymällä Intrumilta. Intrumin asiakaspalvelun puhelinnumero on +358 9 2291 1790 (ma-pe klo 8.00-20.00, la klo 9.00-16.00).

Miten voin tarkastella omia tietojani ja muuttaa niitä?

Voit tarkastella omia ja tililuottosi tietoja St1 Way -sovelluksessa. Henkilötietosi päivittyvät meille automaattisesti Väestörekisterissä olevien tietojen perusteella. Voit ilman muuta päivittää sähköpostia ja puhelinnumeroa koskevia tietoja soittamalla asiakaspalveluumme. 

Läheiseni, jolla oli St1 Mastercard, on kuollut. Kuinka toimin?

St1 Finance saa virallisen tiedon maksutiliasiakkaan kuolemasta Väestörekisteristä. Omaisen kuolemasta voi kuitenkin ilmoittaa St1 Financelle. Vainajan asiakkuuden hoito edellyttää yksilöityä valtakirjaa, muutoin asiakkuudesta ei voida keskustella. Perunkirjoitusta varten lähetämme kuolinpesän osakkaille vainajan maksupalvelusta maksuttoman saldotodistuksen. Saldotodistus toimitetaan vainajan osoitteeseen.

Miten voin irtisanoa asiakkuuteni?

Ota yhteys asiakaspalveluumme ma-pe 8-16 puh. 0800 131 031.

Palveluntarjoaja

St1 Finance Oy
Y-tunnus 2789887-7
Osoite: PL 68, 00521 Helsinki
Puhelinnumero: 010 557 11
Asiakaspalvelu: 0800 131 031